Jane Doe Cleaning LLC er et vaskefirma med 15 ansatte, og ligger i en liten by der én stor arbeidsgiver fører tilsyn med de fleste av oppdragene der det er behov for vasking. Denne arbeidsgiveren bestemmer seg så for å henvende seg til et spesialisert vaskefirma, i stedet for å dekke behovet for vask internt. Siden Jane Doe Cleaning LLC er det eneste vaskefirmaet i byen, er det de som får kontrakten. Eieren av Jane Doe Cleaning LLC har all grunn til å være fornøyd, for alt vaskepersonalet som før arbeidet for den store arbeidsgiveren, men nå er blitt oppsagt, blir umiddelbart ansatt hos henne i stedet. Disse ansatte har allerede erfaring i de oppgavene de skal fortsette med, på samme arbeidsplass som før – bare med et annet navn på arbeidsklærne. Dette blir store overskrifter i lokalavisen og Jane Doe Cleaning LLC får masse gratis, positiv publisitet. Dette åpner enda flere muligheter for firmaet, og de ligger godt an til å få det beste regnskapsåret de noengang har hatt.
Men når firmaet verdisettes av en verdivurderer som ikke treffer dem personlig eller holder et intervju, blir det satt en lav verdi på Jane Doe Cleaning LLC. Verdivurdereren var ikke klar over firmaets gunstige situasjon, fordi han ikke hadde brukt den nødvendige tiden eller andre ressurser på å sette seg inn i saken før han prissatte det. Denne bedriften kunne være verdt betydelig mer enn den verdien som ble satt. Firmaet var på god vei til å fordoble omsetningen sin, men i dette tilfellet påvirket det ikke verdivurderingen.